POSTALAR

Gövdenin çatısını 7 adet posta oluşturuyor. Planla birlikte herbiri için 1/1 ölçekli şablonlar geliyor. Gerçi planda yazan bazı ölçülerle şablon ölçüleri arasında birkaç mm ye kadar farklılıklar olması başta biraz can sıktı ve zaman kaybettirdi ama sonradan şablonlara uymaya karar verdim. Parçaları birleştirme aşamasında bu kararımdan dolayı pişman olmayacağımı umuyorum.
Postaların bütün birleşme noktalarını, daire testere yardımıyla geçmeli yaptım ve kontrplak parçalar yapıştırıp vidalayarak güçlendirdim.
Son iki postaya geldiğimde daire testeremin motoru yandı. Evladiyelik olsun diye profesyonel tipini aldığım Bosch GTS-10’u bir amatör olarak yakmayı nasıl başardığımdan ben de emin değilim. Sonuçta garanti kapsamında tamir oldu ve sorunsuz çalışıyor.
Postalar 2X2 cm kesitinde kirişlerle tekne boyunda birleştirilecek. Bu işlem bütün postalara kiriş boşlukları açılmasını gerektiriyor. Bazı kiriş/posta birleşimleri açılı olduğundan bu boşlukları açmayı, postaları mastara sabitledikten sonra kirişleri yerleştirirken dekupaj/testere yardımıyla yapmayı planladım.